Технологияи муосир самарабахш аст

Асри 21, ки асри технология аст, ҳамаи омўзгоронро водор месозад, ки дар ҷараёни ҳар як дарс технологияи навро истифода баранд. Вале барои ноил шудан ба сифати баланди таълим шароити мусоид фароҳам овардан лозим аст. Яке аз он шароити мусоид дар...

Заминаҳои ташаккулёбии фарҳанги ҳуқуқии наврасон

Солҳои охир тавре аз мушоҳидаҳо ва таҳлили андешаҳои коршиносон бар меояд, дар соири давлатҳои дунё, аз ҷумла дар кишвари мо низ мутаассифода вазъи ҷинояткории наврасон дар қиёс ба чанд даҳсола муқаддам нисбатан зиёд гаштааст. Агар ба ин ҳодиса бо...

Тараққиёти тарбия ва ташакулёбии шахсият

Иқтидори таълиму тарбия, ақлу заковати бепоёни инсон чунон пеш рафтааст, ки башарият дар таърихи ҳазорсолаи муққадам дар шигифт мондааст. Раванди инкишофи ин дигаргунӣ миқдор ва сифати ҷисмии инсон аст. Натиҷаи инкишоф ин ташаккули одам ҳамчун...

Хусусиятҳои муаллим

Тамоми донишмандони соҳаи тарбия иттифоқи назар доранд, ки шоҳсутуни амали таълимӣ ва тарбиявӣ омӯзгор ба ҳисоб меравад. Сирри муваффақият ба ҳама маъно дар шахсияти омӯзгор нуҳуфта аст. Аз ин нуқтаи назар бояд муаллим ва мураббӣ аз нигоҳи...

Омодагии касбии омӯзгор

Ҷойи шубҳа нест, ки бурду бохти масоили марбут ба таълиму тарбияи талабагон ба омӯзгори муваффақ бастагии ниҳоят қавӣ дорад. Барои боз ҳам хубтар иҷро гаштани касби омӯзгорӣ аз ҷониби муаллим ва мураббӣ қаблан бояд шахсан худи ӯ омодагии касбӣ дошта...

Ҷинсият

Вақте “мавзӯи ҷинсият” мегӯем, пеш аз ҳама он давраеро дар назар дорем, ки шахс ҳавасоти ҷисмониву шаҳвониро дар вуҷуди худ эҳсос намуда дар зери таъсири онҳо мемонад. Агар ҳолатҳои истисноиро сарфи назар намоем, эҳсоси ҳавасоти шаҳвонӣ аз давраи...

Узвҳои растанӣ

Аз оғози баҳори некуфарҷом то охири тирамоҳ мо дар муҳити гирду атрофамон растаниҳои гулдорро мушоҳида мекунем. Бойчечак, гули наврӯзӣ, қоку, сиёҳгӯш ҳамчун косид ва навиди баҳорон хело барвакт гул мекунанд. Сипас, бунафшаи боғӣ, гули лола, савсан...

Гузаштан ба низоми таҳсилоти фарогир (кредитӣ) ин дарки масъулияти баланд аст

Бо баробари пешрафту тараққиёти имрўза тадриҷан ҷорӣ намудан ва пурра гузаштан ба низоми таҳсилоти фарогир ин, як иқдоми беҳтарин ва саривақтист. Дар давлатҳои рушдкардаи ҷаҳони имрўза, аллакай тайи солҳост, ки дар мактабҳо аз рўи чунин система...

Барои чи одам арак мекунад

Арақ кардани одам аз чанд сабаб иборат аст, аз ҷумла: Боду ҳавои гарм будан; Серҳаракат будан; Вазнинӣ кардани гаштан ва ё бардоштан; Беморӣ аз баланд шудани ҳарорати баланд (масалан тасп кардан ё дилрав шудан); Дар ташвиш будан ва ғам хурдан ё...

Вақф ва фарҳанги навини тоҷик

Дар бахши таҳқиқи таърих ва фарҳанги солҳои бистуми қарни ХХ саҳифаҳои торику норўшан ҳоло ҳам кам нестанд. Масалан, чунин як масъалаи муҳим, ба монанди истифодаи молиёти хазинаи вақф дар ташаккули фарҳанги навини тоҷик то ҳол дар таърихшиносии...