Маслиҳат манфиатбахш аст

Сифати таълим ҳангоми машғулиятҳо вобаста ба тарғиби касбу ҳунар аз дониши хуби мутахассиси касбӣ ва хуб ҷиҳозонидани устохонаҳои таълими истеҳсолӣ бо асбобу анҷом ва дастгоҳҳои муосир вобаста мебошад. Маҳз дар ҳамин замина таҳкурсии таваҷҷўҳманд ба...

Алвидоъ, имтиҳони хаттию шифоҳӣ

Имтиҳони тестӣ ҳам ба хонандагони мактабҳои миёна ва ҳам ба донишҷўёни мактабҳои олӣ мушкилот ва нофаҳмиҳои бисёре пеш овард. Аслан, ин маврид ҳеҷ гуна мушкилот набояд бошад. Агар мушкилот мебуд, олами пешрафтаи имрўза чун Аврупою Амрико ва баъзе...

Аз маориф чиро интизорем

Таълиму тарбия гуфта мо чиро мефаҳмем? Насли ҷавон чӣ тавр бояд тарбия карда шавад? Ба онҳо кадом маводро бояд хононем? Чӣ тавр ва барои чӣ? Ҳангоми баррасӣ намудани масъалаҳои таълиму тарбия ба суолҳои мазкур ҷавобҳои қаноатбахш бояд ёбем. Таълим...

Таҳлили грамматикӣ чӣ гуна бошад?

Вақтҳои охир оид ба таҳлили грамматикӣ андешаҳои гуногун баён мешаванд. Гурўҳе таҳлили грамматикиро чандон муҳим намеҳисобад ва гўё он барои забондон гаштани хонанда чандон мусоидат намекарда бошад. Иддаи дигар даркору нодаркор дар дарсҳои забон ба...

Инноватсия чист ва чӣ мехоҳад?

Инноватсия (аз калимаи англисии innovation) навоварии дар амал татбиқгардидаест, ки афзоиши сифату рушди самаранокии истеҳсолот ё маҳсулоти бозорталабро таъмин мекунад. Он натиҷаи ниҳоии фаъолияти зеҳниву ақлонии инсон, самараи тахайюлу эҷод ва...

Ғалатнависӣ то ба кай?

Аслан, дар ин мавзўъ андеша рондан масъулияти зиёд дорад, зеро забон ва ҳусни баён солҳост, ки таваҷҷўҳи бузургтарин олимону муҳаққиқонро ба худ мекашад, бо вуҷуди он дар ислоҳи ғалатҳо сари вақт ташаббус зоҳир намегардад, зеро ки масъулини иҷрои ин...

То ҳарф занад ба тоҷикӣ тифли шумо…

Ифтихори миллӣ аз донистани забони адабӣ оғоз мегардад. Барои ҳамин дақиқ омўхтани забон, бахусус, имлои забони тоҷикӣ барои ҳар як фард талабу тақозои замон аст. Чунон ки Президенти Ҷумҳурии Тоҷикистон, мўҳтарам Эмомалӣ Раҳмон иброз медоранд: «Ҳар...

Таъсири интернет ба ривоҷи маданияти ҳуқуқии наврасон

Таи чандин солҳост, ки наврасони (аҳолии) Ҷумҳурии Тоҷикистон низ чун сокинони ин марзу буми аҷдодӣ дар қатори аҳолии дигар давлатҳои узви ягонаи ҷомеаи ҷаҳонӣ дастрасӣ ба интернетро доранд. Бояд гуфт, ки Интернет чун насли нисбатан ҷадиди воситаи...

Зарурияти истифодаи модули таҳсилоти фарогир – инклюзивӣ дар муассисаҳои таҳсилотӣ

Муассисаҳои таҳсилотӣ дар шароити гузаштан ба муносибатҳои нави бозоргонӣ ва ба вуҷуд омадани равандҳои гуногуни таълиму тарбиявӣ ба маҷмӯи мураккаби хизматрасониҳои иҷтимоӣ, психологӣ ва педагогӣ мубаддал гардида истодаанд, ки самтҳои асосии...

Дарс бо тарзи рақс

Масъалаҳои раёзиро на танҳо бо тарзи алгебравӣ, балки бо тарзҳои дигар низ ба хонандагон ёд дода, завқу ҳаваси онҳоро нисбат ба фанни риёзӣ зиёд намудан мумкин аст. Масъалаҳои риёзиро бо тарзи бозиҳо, ҳаҷвия ва ҳангоми рақс ҳам ҳал намудан имкон...